Aktuelt - Forside highlight

COVID-19-hotline til sundhedsmedarbejdere

Personale på sundheds-, ældre- og socialområdet kan nu få svar på deres spørgsmål om COVID-19 hos Styrelsen for Patientsikkerhed.

Syndhedsstyrelsen har åbnet en COVID-19-hotline til medarbejdere og ledere på sundheds-, ældre- og socialområdet.

 

Her kan personale på sundheds-, ældre- og socialområdet nu få svar på deres spørgsmål om COVID-19 direkte hos Styrelsen for Patientsikkerhed.

 

Hotlinen kan kontaktes på 70 20 02 66 – den er åben alle dage kl. 9-22.

 

Du kan læse mere om hotlinen på sundhedsstyrelsens hjemmeside.

 

KORT FORTALT

  • Hvad skal jeg gøre, hvis jeg arbejder som sundhedsperson og mærker symptomer på COVID-19?
  • Hvilken information skal jeg give til en smittet persons pårørende?
  • Hvad skal jeg gøre som læge, hvis det viser sig, at en patient, der har opholdt sig i min praksis, er smittet med COVID-19?
  • Hvilke værnemidler skal jeg anvende, hvis jeg passer en borger med konstateret COVID-19?
  • Må der komme besøgende på plejehjem og på andre institutioner?
  • Hvordan defineres nære kontakter til en person med konstateret COVID-19?
  • Hvad vil det sige at være "syg i eget hjem"?

 

Alle den slags spørgsmål kan du nu få svar på, hvis ikke du kan finde svaret andet sted. FX på Information om COVID-19 (coronavirus) findes på coronasmitte.dk

 

Borgerhenvendelser skal fortsat rettes til myndighedernes fælles hotline på tlf. 70 20 02 33.

 

Styrelsen åbnede hotlinen tirsdag den 17. marts.